Deze problemen konden wel eens veel oplossingen veroorzaken
Het is hoe een mediator of coach naar een conflict kijkt. Ze laten zich niet leiden door het probleem of de ruzie zelf, maar zien het conflict als een belangrijke informatiebron voor een mogelijke oplossing. Het is een manier van kijken die, als je in een conflict bent beland, niet meer lukt. De Nationale Mediator heeft adviseurs die zijn opgeleid om je bij de juiste keuze voor een oplossing te helpen. Ook kunnen ze jou of de ander leren beter met conflict om te gaan met de hulp van een coach. Daarnaast leren ze werknemers en managers met moeilijke situaties om te gaan zoals arbeidsconflict, ziekmelding, ontslag en reorganisatie.
Vaak willen mensen eerst advies voordat ze kunnen overgaan tot bemiddeling, mediation of de hulp van een coach accepteren. Dat is normaal, vaak speelt er immers een situatie die je niet elke dag meemaakt en vaak is de eerste reactie van je omgeving dat je niet over je heen moet laten lopen en een jurist of advocaat moet inschakelen.
Conflict, Coach en training :
Soms is het nodig om eerst eens een goed inzicht en overzicht van de situatie te krijgen, voordat er tot mediation kan worden overgegaan. Met iemand die je helpt het plaatje helder te krijgen, zodat je betere gesprekken kunt voeren en de juiste beslissingen. Dit noemen we conflict coaching. Maar ook kan het nodig zijn om eerst te oefenen voordat je een gesprek kunt voeren. Misschien wordt jij of de ander wel véél te snel boos, durf je niet te zeggen wat je eigenlijk zou willen zeggen of weet je niet hoe je een gesprek moet beginnen of besluiten. Dan zul je eerst moeten oefenen om daar beter mee om te kunnen gaan voordat een gesprek mogelijk is. Conflicttraining helpt je beter te communiceren.
Wil je meer weten?
Bekijk de site van De Nationale Mediator , bel 0182-602570 of bereik ons via het contcformulier
Geen opmerkingen:
Een reactie posten